Karl Svedung – ny marknadschef på Göteborg Film Festival
Varmt välkommen till festivalen, Karl!
Varmt välkommen till festivalen, Karl!
Filmfestivalen förstärker sitt team – anlitar Karl Svedung som ny marknadschef.
Karl Svedung har en gedigen bakgrund inom marknadsföring, kommunikation och sponsring. Svedung kommer senast från jobbet som kundansvarig projektledare på Forsman & Bodenfors Inhouse, där han arbetat med marknadsföring och kommunikation för internationella kunder sedan 2013. Svedung arbetade med sponsrings- och marknadsfrågor i olika roller på Göteborg Film Festival mellan åren 2009-2012.
– Jag är oerhört glad att presentera Karl Svedung som ny marknadschef för Göteborg Film Festival. Karl kommer med sin breda erfarenhet tillföra värdefull kompetens för att fortsätta utveckla filmfestivalen som navet för filmkultur i Norden. Speciellt roligt är det också att få välkomna Karl tillbaka till organisationen igen efter så många år och se styrkan i hans engagemang för film och festivalen, säger Mirja Wester, VD, Göteborg Film Festival.
– Jag ser mycket fram emot att leda marknadsarbetet för Nordens största filmfestival, bygga starka partnerskap med näringslivet och få fler att upptäcka riktigt bra film från hela världen på festivalens alla olika arenor. Det finns fantastiska möjligheter med filmfestivalens erbjudande som idag dessutom innefattar utomhusfilmfestivalen Open Air på sommaren, barnfilmfestivalen Prisma kring höstlovet och streamingtjänsten Draken Film online året runt, säger Karl Svedung.
Välkommen till Göteborg Film Festival, Karl!
Stäng